Ուսումնական փաթեթ, 6-րդ դասարան

Books

Extra tasks 

May 23-27

Lesson one

ClassworkRevision Test: 123

Homework

Lesson two

Classwork

Homework

_________________________________________________________

May 16-20

Lesson one

ClassworkRead the story, discuss

  • 6-5-slide 2
  • 6-8-slide 22
  • 6-9-slide 40

Homework Learn all new words, do the exercises

Lesson two

ClassworkRole playing of the text

Homework–Retell the text

_________________________________________________________

May 10-13

Lesson one

ClassworkZag’s song, revision, Summer reading program

Homework ex. 1, (Learn the explanation of the words),  ex.2, (Listen to the dictation and write)

Lesson two

Classwork-Topic of the lesson- “Summer camp”: ideas for the forth period of learning. 

Homework– Write an essay “The camp I dream of”. (Իմ երազած ճամբարը)

____________________________________________________

May 02-06

Lesson one

ClassworkZag’s song,

Homework-Answer the questions about Zag’s song, learn the song by heart

Zag’s song

Who are you? What are you? Where are you from?

Who are you? What are you? Where are you from?

My name is Zag. I’m an alien (այլմոլորակային) and I’m from Planet Zero.

My name is Zag. I’m an alien and I’m from Planet Zero.

I’m here on Earth with a message from Planet Zero:

It’s not too late to save the world. Come on – be a hero.

We can clean (մաքրել) the air. We can clean the sea. We can even change (փոխել) the weather.

We can make this Earth a paradise (դրախտ) if we all work together (միասին).

Lesson 2

ClassworkDegrees of comparison of adverbs

Homework– ex. 12,

_____________________________________________________

April 25-29

Classwork–Sunny

Sunny

Sunny, yesterday my life was filled with rain

Sunny, you smiled at me and really eased the pain

The dark days are gone And the bright days are here

My sunny one shines so sincere Sunny one so true, I love you

Sunny, thank you for the sunshine bouquet

Sunny, thank you for the love you brought my way

You gave to me your all and all Now I feel ten feet tall

Sunny one so true, I love you

Sunny , thank you for the smile upon your face

Sunny, thank you for the gleam that shows its grace

You’re my spark of nature’s fire You’re my sweet complete desire

Sunny one so true, I love you

Sunny, yesterday my life was filled with rain

Sunny, you smiled at me and really eased the pain

The dark days are gone And the bright days are here

My sunny one shines so sincere Sunny one so true,

I love you

I love you

I love you

I love you

I love you

I love you

Homework-Learn the song by heart

 

_______________________________________________________

April 18-22

Lesson one

Classwork Vereschagina, part 2, slide 5, (p. 118) “Animals in danger”

Homework-read the text “Animals in danger”, write down all unknown words, learn them (տեքստը լավ կարդալ, դուրս գրել բոլոր անծանոթ բառերը և սովորել)

Lesson two

Classwork“Animals in danger”, find all adjectives in the text, translate them, give the three forms of those adjectives

HomeworkRetell the text “Animals in danger”

—————————————————————————

April 11-15

Lesson one

Classwork– Topic of the week: –different types of pollution

HomeworkThere are 8 types of pollution. Which of them exists in Armenia? Give the examples, tell about them. (Աղտոտվածության 8 տեսակ կա: Դրանցից որո՞նք են առկա Հայաստանում: Գտեք օրինակներ, պատմեք դրանց մասին ձեր բլոգներում:)

Lesson two

Classwork –The adverbsadverbs of frequency

HomeworkForms of adverbsadjective or adverb,

__________________________________________________________

April 4-8

Lesson 1

ClassworkClassroom discussion: 8 Fun And Creative Easter Games

HomeworkChoose one of the Easter games, try to play it with your friends or family members, make a video or picture story and publish it on your blog. (Ընտրի՛ր զատկական որևէ խաղ, փորձիր խաղալ այն ընկերներիդ կամ ընտանիքդ անդամների հետ, տեսանկարի՛ր կամ պատկերներով պատմություն ստեղծիր և հրապարակի՛ր այն բլոգումդ)։ 

Lesson 2

ClassworkDegrees of comparison of adjectives

Homeworkex.1ex.2ex.3, ex.4,

____________________________________________________

March 28-April 1

Lesson one

ClassworkAll Fool’s Day

Homework-Tell about interesting pranks and funny stories, made by students. (Պատմի՛ր սովորողների կողմից արված հետաքրքիր կատակների և զվարճալի պատմությունների մասին):

Lesson two

ClassworkEaster Days-Easter vocabulary, Easter Bunny

HomeworkEaster traditions in Armenia-Write about Easter traditions and customs, which are adopted in your families. Tell about them, or make a film. (Զատիկը Հայաստանում-Գրի՛ր հայկական զատկական այն ավանդույթների և սովորույթների մասին, որոնք ընդունված են ձեր ընտանիքում):

_____________________________________________

March 14-18

Lesson one

Classwork– Imperative in English, Negative imperative, English in mind, slide 10-11,

Homework-Take the role of a teacher and  give  instructions, orders, commands to the students. You should create 10 sentences in total. (Պատկերացրու, որ դու ուսուցիչ ես. սովորողներին ուղղված  10 նախադասություն կազմիր հրամայական եղանակով)։ 

Lesson two

ClassworkEnglish in mind, slides 13-14, Adjective to describe feelings

Homeworkex.1ex. 2ex. 3ex. 4

_______________________________________________

March 7-11

Lesson one

ClassworkEnglish in mind, slides 5-7 (English-in-Mind-0-mas-2)

Homework-What is your favourite TV programme? Write about it. Why do you like that programme? 

Lesson two

Classwork– English in mind, slide 8, “What British teenagers watch” (English-in-Mind-0-mas-2)

Homework-Revision of TV programmes, time and days of the week:

ex.1ex.2ex.3ex.4ex.5ex.6ex7

————————————————————

February 28-March 4

Lesson one

Classwork–English in mind-Starter, slide 48 (page 46) “This is delicious”, ex. 1 (b)

Homework

Lesson two

Classwork–Grammar-Countable-uncountable nouns. a/an, some (ex. 1ex. 2ex. 3, ) Vocabulary-Food. Speech patterns-I’d like…, Would you like…?

Homework-Learn the new words. English in mind, Slide 51 (page 49), ex. 3(d)-learn the dialogue by heart. (Սովորել նոր բառերը: Երկխոսությունը սովորել անգիր: )

_____________________________________

February 21-25

Lesson one

Classwork-Revision of present perfect tense-ex.1ex.2ex. 3ex. 4ex. 5, ex.6,

HomeworkVereshchagina, slide 92, “Continents and countries”, Retell the text

Lesson two

Classwork

Armenia is my country-

Armenia is located between Europe and Asia.  The terrain is mostly mountainous, with fast flowing rivers, and few forests. Armenia has a beautiful lake called Sevan. Rivers include the Aras and the Hrazdan. 
Armenia’s climate is continental with hot summers and cold winters. Armenian flag has 3 colours:  red, blue and orange. 

Yerevan is the capital of Armenia. It is a cultural, economical, political and scientific center of Armenia. Yerevan is located in a mountainous area on the Hrazdan River. There are many theatres, museums and monuments in Yerevan.

Homework-What other information do you want to add to the text above? You can find that information in the Internet. Learn to tell about Armenia. (Ի՞նչ այլ տեղեկություն կցանկանաս ավելացնել վերոհիշյալ տեքստին: Գտի՛ր այդ տեղեկությունը ինտերնետից և ավելացրու: Սովորիր պատմել Հայաստանի մասին)

________________________________________

February 14-18

Lesson one

ClassworkVereshchagina, slide 92, “Continents and countries” (unknown words)

Homework-Read the text once again, learn all unknown words.  (Vereshchagina, slide 92) (Տեքստը կարդալ ևս մեկ անգամ, սովորել բոլոր անծանոթ բառերը):

Lesson two

Classwork“Continents and countries, checking the words. Irregular verbs in the text. 

Homework-Revision of irregular verbs (repeat irregular verbs, learn their translation into Armenian)-ex.1ex.2ex.3ex. 4,

__________________________________________

January 31-February 12

Հովհաննես Թումանյան

Սիրելի սովորողներ, Հ.Թումանյանը հայտնի է ոչ միան որպես բանաստեղծ, արձակագիր, հասարակական գործիչ, այլ նաև որպես թարգմանիչ։

Թումանյանին նվիրված մեր այս կարճաժամկետ նախագծում մենք ուսումնասիրելու ենք, հետազոտելու ենք անգլերենից թարգմանված իր աշխատանքները։

Հայտնի անգլիական ժողովրդական բանաստեղծությունը “The house that Jack built” Թումանյանի թարգմանությամբ դարձել է գեղեցիկ հայկական բանաստեղծություն։ Թարգմանությունը հետազոտելու համար պետք է.

  • կարդալ անգլերեն տարբերակը
  • անծանոթ բառերը դուրս գրել բլոգում, թարգմանել, սովորել
  • կարդալ հայերենը
  • համեմատել անգլերեն և հայերեն տարբերակները, գտնել տարբերությունները (օրինակ՝ rat-մուկ…), դուրս գրել դրանք։

Դասարանում քննարկելու ենք այդ տարբերությունները։

Անգլերեն բանաստեղծության վերջին տունը սովորել անգիր

Դուրս գրել բոլոր անծանոթ բառերը, գտնել դրանց բացատրությունը անգլերենով, սովորել

The house that Jack built

Էս էն տունն է…, Հ.Թումանյան

Summary: discussion of the differences, checking of the new words

_____________________________________________________________________________

December 20-24

Lesson one

ClassworkChristmas wishes-Make Christmas and New Year cards, decorate them yourselves and write Christmas and new year wishes. Publish your cards here.

Learn the song We wish you a Merry Christmas

Homework-Learn the song by heart

Lesson two

ClassworkRevision-

  • Present simple-1, 23
  • Past simple-1, 23

HomeworkWrite a letter to Santa Clause or Father Frost. Write about you dreams and wishes 

__________________________________________________________________________________

December 13-17

Lesson one

Classwork-Classroom reading-The little Christmas tree-(Դասարանական ընթերցանություն-“Փոքր տոնածառը”). 

Homework-Write down all irregular verbs from the text. Make up the sentences with new words. (Տեքստից դուրս գրել բոլոր անկանոն բայերը։ Անծանոթ բառերով կազմել նախադասություններ)

Lesson two

Classwork Story MakerSanta Clause is coming to town Working with text: irregular verbs, tenses, lexics (աշխատանք տեքստի հետ՝ անկանոն բայեր, ժամանակաձևեր, բառապաշար)

You better watch out
You better not cry
Better not pout (խռովել)
I’m telling you why
Santa Claus is coming to town

He’s making a list (ցուցակ)
And checking it twice
Gonna find out Who’s naughty (չարաճճի) and nice
Santa Claus is coming to town

He sees you when you’re sleeping
He knows when you’re awake
He knows if you’ve been bad or good
So be good for goodness sake!

O! You better watch out!
You better not cry
Better not pout
I’m telling you why
Santa Claus is coming to town
Santa Claus is coming to town

Sing! Sing! Sing!

HomeworkSing! Sing! Sing!

____________________________________________________________________________________________________________
December 6-10

Lesson one

ClassworkThe difference between Santa Clause and Father Frost.  

HomeworkLearn to retell about the differences. Write down all irregular verbs from the text.

Lesson two

Classwork

Deck (զարդարել) the halls (սրահներ) with boughs of holly (փշարմավի ճյուղ)
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
‘Tis (This is) the season to be jolly
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Don (հագնել) we now our gay apparel (հագուստ)
Fa-la-la, la-la-la, la-la-la.
Troll (երգել) the ancient Yule-tide carol (Սուրբ ծննդյան երգեր)
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la.

See the blazing (վառվռուն) Yule (Սուրբ Ծննդյան տոներ) before us.
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Strike the harp and join the chorus.
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Follow me in merry measure (միջոցառում).
Fa-la-la, la-la-la, la-la-la
.
While I tell of Yule-tide treasure  (գանձ).
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la

Fast away the old year passes.
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Hail the new year, lads and lasses (Դիմավորեք նորը, աղջիկներ և տղաներ)
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Sing we joyous, all together.
Fa-la-la, la-la-la, la-la-la
.
Heedless (անհոգ) of the wind and weather.
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la

Homework-Learn the song by heart. (Deck the hall)

_____________________________________________________________________________________________________________

November 29-December 3

Lesson one

Classwork-English in mind-Starter, slide 48, “This is delicious”, ex. 1 (b) 

Homework-Write about such Armenian food (dish), which will surprise the foreigner. Write the recipe of that dish.  (Գրեք այնպիսի հայկական ուտելիքի (ուտեստի) մասին, որը կարող է զարմացնել օտարերկրացուն: Գրեք բաղադրատոմսը):

Lesson two

ClassworkEnglish in mind-Starter, slides 50-51, ex. 3-a, b, c

Homework–Learn the new words. English in mind, Slide 51, ex. 3(d)-learn the dialogue by heart. (Սովորել նոր բառերը: Երկխոսությունը սովորել անգիր: )

______________________________________________________________________________________________________________

November 22-26

Lesson one

Classwork–Grammar-Countable-uncountable nouns. Speech patterns-I’d like…, Would you like…?, singular-plural of nouns

Homework-ex. 1ex. 2ex. 3

Lesson two

ClassworkExplanation of singular and plural, English in mind, slide 52, slide “Enjoy your lunch”

HomeworkEnglish in mind-part 2, slide 1 (p. 51) Everyday English, ex. 7 (a, c, d)

 

Words for “Simon says”-repeat parts of the body

parts-of-body-1024x1365

________________________________________________________________________________________________________________
November 15-19

Lesson one

Classwork“English in mind” student’s book, slide 38 (page 36), Revision of directions “A charity run”

Homework-Write down all unknown words from the dialogue, translate and learn them, make up sentences with those words. (Երկխոսությունից դուրս գրել բոլոր անծանոթ բառերը, թարգմանել դրանք, սովորել և կազմել նախադասություններ)

Lesson two

Classwork-“English in mind” student’s book, slide 39 (p.37) Everyday English, ex.9, (a, c, d)

Homework-“English in mind” student’s book, slide 41 (p. 39) Check your progress

————————————————————————————————————————————————————————

November 8-12

Project of the week-Funny calendar

Homework-Choose one of the days, which you want to celebrate, write about it, attach photos or make videos. (Ընտրեք որևէ օր, որը կցանկանաք տոնել, պատմեք դրա մասին, կցեք լուսանկարներ կամ պատրաստեք տեսաֆիլմ: Կարող եք աշխատել անհատապես կամ խմբով): 

_________________________________________________________________________________________________________________
October 18-November 5

Topic of the week-eTwinning project

Lesson one

ClassworkProverbs about language

HomeworkLearn at least 3 proverbs by heart. Try to find other proverbs or interesting sayings about language. You can search for them in the Internet or ask your family members. Write them on your blog, if they are in Armenian, translate them into English. (Դասարանում քննարկած ասացվածքներից առնվազն 3-ը սովորի՛ր անգիր: Փորձի՛ր գտնել այլ հետարքիր ասացվածքներ կամ դարձվածքներ լեզվի մասին: Կարող ես նաև հարցնել ծնողներին, տատիկ-պապիկներին: Թարգմանի՛ր դրանք հայերեն և հրապարակիր բլոգումդ:)

Lesson two

Classwork–Funny vocabulary-classroom discussion:

  1. sugar, door, carpet, caviar…
  2. computer, internet, notebook, laboratory…
  3. words from games: football, goal, basketball, clash of clans, minecraft, call of duty, counter-Strike…

HomeworkEducational autumn: tasks for autumn vocations. Choose one of the tasks and do it during the vocations. “Ուսումնական աշուն”-աշնանային արձակուրդների առաջադրանքներ․ ընտրի՛ր առաջադրանքներից որևէ մեկը և կատարիր այն արձակուրդների ընթացքում։ 

Task 1.-Առաջադրանք 1

Continue the interesting vocabulary with the similar words or words which you can understand without translation. Make your own vocabulary. Write at least 5 Armenian words, which you’d like to present to your e-pal (from eTwinning project). Translate them. You can make a video with the correct pronunciation of those words and make a short video guide. Your vocabulary can be thematic: football, fruit, games, etc. (Շարունակի՛ր նման բառերի հետաքրքիր բառարանը, ինչպես նաև այն բառերի, որոնք հասկանում ես նաև առանց թարգմանելու։ Ստեղծիր քո անձնական բառարանը։ Առանձնացրու առնվազն 5 հայերեն բառ, որոնք կցանկանայիր, որ այլ երկրի քո հասակակիցը պարտադիր իմանար։ Թարգմանիր դրանք։ Կարող ես ճիշտ առոգանությամբ ձայնագրել այդ բառերը իրենց թարգմանությամբ` ստեղծելով փոքր տեսաբառարան-ուղեցույց։ Բառարանդ կարող է լինել թեմատիկ, օրինակ՝ ֆուտբոլային, մրգային, խաղային և այլն)։ 

Task 2-Առաջադրանք 2

A magic autumn in my homeland-Իմ հայրենիքի հրաշագործ աշունը

Take photos of the nature. The pictures must show the beauty of Armenian autumn. Tell also about the places where you have taken the photos. Make Autumn gallery with colourful pictures on your blog. (Բնության լուսանկարներ արա։ Լուսանկարները պետք է ցույց տան հայաստանյան աշնան գեղեցկությունը։ Պատմիր նաև այն վայրերի մասին, որտեղ որ արվել է լուսանկարը։ Աշնանանյին գունեղ լուսանկաներով պատկերասրահ ստեղծիր բլոգումդ)։ 

 

_________________________________________________________________________________________________________________________
October 11-15

Lesson one

Classwork-Grammar- Revision-Past simpleIrregular verbs

HomeworkLearn the irregular verbsex.1ex.2ex.3ex.4

Lesson one

ClassworkEnglish in mind, slides 37, ex. 7, Directions

HomeworkEnglish in mind, slide 37, ex.7 learn the dialogue by heart. 

 
Verbs for “Simon says”

Wash-լվանալ, Wait-սպասել, Climb-բարձրանալ, մագլցել, Talk-զրուցել, Crawl-սողալ, Dream-երազել, Dig-փորել, Clap-ծափահարել, Knit-գործել, հյուսել, Sew-կարել, Kiss-համբուրել, Hug-գրկել, Snore-խռմփացնել, Bow-Խոնարհվել, Paint-ներկել, Dive-սուզվել, Ski-դահուկներով սահել, Buy-գնել, Shake-թափահարել

_____________________________________________________________________________________________________________________________

October 4-8

Lesson one

Classwork-Grammar-Possessive “‘s“, possessive adjectives, possessive pronouns

Homeworkex.1,  ex. 2ex.3ex.4ex.5

Lesson two

Classwork–Topic of the lesson-“Introduction”, “Family members”, Introductions

HomeworkLearn the dialogue by heart (երկխոսությունը սովորել անգիր, պատրաստ լինել դասարանում դերախաղին)-Introductions

Verbs for “Simon says”
  1. Sing-երգել, Dance-պարել, Turn on-միացնել, Turn off-անջատել, Fly-թռչել, Cut-կտրել, Throw away-դեն նետել, գցել Sleep-քնել, Close-փակել, Open-բացել, Write-գրել, Give-տալ, Jump-ցատկել, Eat-ուտել, Drink-խմել
———————————————————————————————————————————————————
September 27-October 1

Lesson one

Classwork-Presentation of the e-Twinning project “A wonderful journey to meet each other” (eTwinning միջազգային ծրագրով իրականացվող նախագծի ներկայացում)

Homework-Find information about the languages of the participant countries: Portugal, Greece, Turkey, Italy. (Գտե՛ք տեղեկություն մասնակից երկրների լեզուների մասին՝ Պորտուգալիա, Հունաստան, Թուրքիա, Իտալիա)

Lesson two

Classwork–Revision-Grammar-The present simple tense, English in mind, slide 29

Homework–ex.1ex.2ex.3

 

__________________________________________________________________________________________________________________________
September 22-25

Lesson one

Classwork-Grammar revision-“to be”. English in mind, slide 15, slide 21, 

About the game “Simon says”

Homeworkex. 1ex. 2ex. 3ex. 4ex. 5ex. 6 , learn the action verbs for the game “Simon says” ( սովորել բառերը՝ “Simon says” խաղալու համար)

Lesson two

Classwork–I can tell the time. I can say date and time. Oxford Word Skills, slide 16-17. 

Homework–slide 16- ex. 1, 2, 5, slide 17-ex. 1, 2, 3

________________________________________________________________________________________________________________
September 13-17

Lesson one

Classwork-have/have got, What do you have? What have you got? Playing snowball with “I have got and he has/she has got”. (I have and he has…) ex. 1

Homework-Describe your flat, using as much have/has (have got/has got) as you can. (Նկարագրիր քո բնակարանը, օգտագործելով որքան հնարավոր է շատ have/has-ունենալ բառը). ex. 1ex. 2ex. 3

Lesson two

ClassworkQuestion words in English-What, who, where, when, why, how. “I keep six honest serving men”

Homework– Do the following exercises- ex. 1ex. 2ex. 3 and check yourself. (Կատարի՛ր հետևյալ վարժությունները և ստուգի՛ր ինքդ քեզ)

_____________________________________________________________________________________________________________________________
September 6-10

Lesson one

Classwork-Introduction.

Homework-Blog page “About myself”-(name, date of birth, place of birth, address (optional), telephone number (optional), character, appearance, family, likes and dislikes, hobbies and interests).

Lesson two

ClassworkEnglish in mind

Homework– Write an essay, describe your summer vacation, write about the new sights of Armenia or other countries, you discovered  this summer. You can attach photos to your essay. Be ready to discuss the topic at the lesson.