Books
- English-in-Mind-starter-1
- English in mind-starter-2
- Oxford_Word_Skills_Basic
- Verishagina-5-part-1
- Vereschagina, part 2
- Oxford-elementary-stories-for-reproduction-1
- Round-Up_5_(new_and_update)
Extra tasks
May 23-27
Lesson one
Classwork–Revision Test: 1, 2, 3,
Homework–
Lesson two
Classwork–
Homework–
_________________________________________________________
May 16-20
Lesson one
Classwork–Read the story, discuss
- 6-5-slide 2
- 6-8-slide 22
- 6-9-slide 40
Homework– Learn all new words, do the exercises
Lesson two
Classwork– Role playing of the text
Homework–Retell the text
_________________________________________________________
May 10-13
Lesson one
Classwork–Zag’s song, revision, Summer reading program
Homework– ex. 1, (Learn the explanation of the words), ex.2, (Listen to the dictation and write)
Lesson two
Classwork-Topic of the lesson- “Summer camp”: ideas for the forth period of learning.
Homework– Write an essay “The camp I dream of”. (Իմ երազած ճամբարը)
____________________________________________________
May 02-06
Lesson one
Classwork–Zag’s song,
Homework-Answer the questions about Zag’s song, learn the song by heart
Zag’s song
Who are you? What are you? Where are you from?
Who are you? What are you? Where are you from?
My name is Zag. I’m an alien (այլմոլորակային) and I’m from Planet Zero.
My name is Zag. I’m an alien and I’m from Planet Zero.
I’m here on Earth with a message from Planet Zero:
It’s not too late to save the world. Come on – be a hero.
We can clean (մաքրել) the air. We can clean the sea. We can even change (փոխել) the weather.
We can make this Earth a paradise (դրախտ) if we all work together (միասին).
Lesson 2
Classwork––Degrees of comparison of adverbs
_____________________________________________________
April 25-29
Classwork–Sunny
Sunny
Sunny, yesterday my life was filled with rain
Sunny, you smiled at me and really eased the pain
The dark days are gone And the bright days are here
My sunny one shines so sincere Sunny one so true, I love you
Sunny, thank you for the sunshine bouquet
Sunny, thank you for the love you brought my way
You gave to me your all and all Now I feel ten feet tall
Sunny one so true, I love you
Sunny , thank you for the smile upon your face
Sunny, thank you for the gleam that shows its grace
You’re my spark of nature’s fire You’re my sweet complete desire
Sunny one so true, I love you
Sunny, yesterday my life was filled with rain
Sunny, you smiled at me and really eased the pain
The dark days are gone And the bright days are here
My sunny one shines so sincere Sunny one so true,
I love you
I love you
I love you
I love you
I love you
I love you
Homework-Learn the song by heart
_______________________________________________________
April 18-22
Lesson one
Classwork– Vereschagina, part 2, slide 5, (p. 118) “Animals in danger”
Homework-read the text “Animals in danger”, write down all unknown words, learn them (տեքստը լավ կարդալ, դուրս գրել բոլոր անծանոթ բառերը և սովորել)
Lesson two
Classwork–“Animals in danger”, find all adjectives in the text, translate them, give the three forms of those adjectives
Homework–Retell the text “Animals in danger”
—————————————————————————
April 11-15
Lesson one
Classwork– Topic of the week: –different types of pollution
Homework–There are 8 types of pollution. Which of them exists in Armenia? Give the examples, tell about them. (Աղտոտվածության 8 տեսակ կա: Դրանցից որո՞նք են առկա Հայաստանում: Գտեք օրինակներ, պատմեք դրանց մասին ձեր բլոգներում:)
Lesson two
Classwork –The adverbs, adverbs of frequency
Homework–Forms of adverbs, adjective or adverb,
__________________________________________________________
April 4-8
Lesson 1
Classwork–Classroom discussion: 8 Fun And Creative Easter Games
Homework–Choose one of the Easter games, try to play it with your friends or family members, make a video or picture story and publish it on your blog. (Ընտրի՛ր զատկական որևէ խաղ, փորձիր խաղալ այն ընկերներիդ կամ ընտանիքդ անդամների հետ, տեսանկարի՛ր կամ պատկերներով պատմություն ստեղծիր և հրապարակի՛ր այն բլոգումդ)։
Lesson 2
Classwork–Degrees of comparison of adjectives
Homework–ex.1, ex.2, ex.3, ex.4,
____________________________________________________
March 28-April 1
Lesson one
Classwork–All Fool’s Day
Homework-Tell about interesting pranks and funny stories, made by students. (Պատմի՛ր սովորողների կողմից արված հետաքրքիր կատակների և զվարճալի պատմությունների մասին):
Lesson two
Classwork–Easter Days-Easter vocabulary, Easter Bunny
Homework–Easter traditions in Armenia-Write about Easter traditions and customs, which are adopted in your families. Tell about them, or make a film. (Զատիկը Հայաստանում-Գրի՛ր հայկական զատկական այն ավանդույթների և սովորույթների մասին, որոնք ընդունված են ձեր ընտանիքում):
_____________________________________________
March 14-18
Lesson one
Classwork– Imperative in English, Negative imperative, English in mind, slide 10-11,
Homework-Take the role of a teacher and give instructions, orders, commands to the students. You should create 10 sentences in total. (Պատկերացրու, որ դու ուսուցիչ ես. սովորողներին ուղղված 10 նախադասություն կազմիր հրամայական եղանակով)։
Lesson two
Classwork–English in mind, slides 13-14, Adjective to describe feelings
Homework–ex.1, ex. 2, ex. 3, ex. 4,
_______________________________________________
March 7-11
Lesson one
Classwork–English in mind, slides 5-7 (English-in-Mind-0-mas-2)
Homework-What is your favourite TV programme? Write about it. Why do you like that programme?
Lesson two
Classwork– English in mind, slide 8, “What British teenagers watch” (English-in-Mind-0-mas-2)
Homework-Revision of TV programmes, time and days of the week:
ex.1, ex.2, ex.3, ex.4, ex.5, ex.6, ex7,
————————————————————
February 28-March 4
Lesson one
Classwork–English in mind-Starter, slide 48 (page 46) “This is delicious”, ex. 1 (b)
Homework–
Lesson two
Classwork–Grammar-Countable-uncountable nouns. a/an, some (ex. 1, ex. 2, ex. 3, ) Vocabulary-Food. Speech patterns-I’d like…, Would you like…?
Homework-Learn the new words. English in mind, Slide 51 (page 49), ex. 3(d)-learn the dialogue by heart. (Սովորել նոր բառերը: Երկխոսությունը սովորել անգիր: )
_____________________________________
February 21-25
Lesson one
Classwork-Revision of present perfect tense-ex.1, ex.2, ex. 3, ex. 4, ex. 5, ex.6,
Homework–Vereshchagina, slide 92, “Continents and countries”, Retell the text
Lesson two
Classwork–
Armenia is my country-
Armenia is located between Europe and Asia. The terrain is mostly mountainous, with fast flowing rivers, and few forests. Armenia has a beautiful lake called Sevan. Rivers include the Aras and the Hrazdan.
Armenia’s climate is continental with hot summers and cold winters. Armenian flag has 3 colours: red, blue and orange.
Yerevan is the capital of Armenia. It is a cultural, economical, political and scientific center of Armenia. Yerevan is located in a mountainous area on the Hrazdan River. There are many theatres, museums and monuments in Yerevan.
Homework-What other information do you want to add to the text above? You can find that information in the Internet. Learn to tell about Armenia. (Ի՞նչ այլ տեղեկություն կցանկանաս ավելացնել վերոհիշյալ տեքստին: Գտի՛ր այդ տեղեկությունը ինտերնետից և ավելացրու: Սովորիր պատմել Հայաստանի մասին)
________________________________________
February 14-18
Lesson one
Classwork–Vereshchagina, slide 92, “Continents and countries” (unknown words)
Homework-Read the text once again, learn all unknown words. (Vereshchagina, slide 92) (Տեքստը կարդալ ևս մեկ անգամ, սովորել բոլոր անծանոթ բառերը):
Lesson two
Classwork–“Continents and countries, checking the words. Irregular verbs in the text.
Homework-Revision of irregular verbs (repeat irregular verbs, learn their translation into Armenian)-ex.1, ex.2, ex.3, ex. 4,
__________________________________________
January 31-February 12
Հովհաննես Թումանյան
Սիրելի սովորողներ, Հ.Թումանյանը հայտնի է ոչ միան որպես բանաստեղծ, արձակագիր, հասարակական գործիչ, այլ նաև որպես թարգմանիչ։
Թումանյանին նվիրված մեր այս կարճաժամկետ նախագծում մենք ուսումնասիրելու ենք, հետազոտելու ենք անգլերենից թարգմանված իր աշխատանքները։
Հայտնի անգլիական ժողովրդական բանաստեղծությունը “The house that Jack built” Թումանյանի թարգմանությամբ դարձել է գեղեցիկ հայկական բանաստեղծություն։ Թարգմանությունը հետազոտելու համար պետք է.
- կարդալ անգլերեն տարբերակը
- անծանոթ բառերը դուրս գրել բլոգում, թարգմանել, սովորել
- կարդալ հայերենը
- համեմատել անգլերեն և հայերեն տարբերակները, գտնել տարբերությունները (օրինակ՝ rat-մուկ…), դուրս գրել դրանք։
Դասարանում քննարկելու ենք այդ տարբերությունները։
Անգլերեն բանաստեղծության վերջին տունը սովորել անգիր
Դուրս գրել բոլոր անծանոթ բառերը, գտնել դրանց բացատրությունը անգլերենով, սովորել
Summary: discussion of the differences, checking of the new words
_____________________________________________________________________________
December 20-24
Lesson one
Classwork–Christmas wishes-Make Christmas and New Year cards, decorate them yourselves and write Christmas and new year wishes. Publish your cards here.
Learn the song We wish you a Merry Christmas
Homework-Learn the song by heart
Lesson two
Classwork–Revision-
Homework–Write a letter to Santa Clause or Father Frost. Write about you dreams and wishes
__________________________________________________________________________________
December 13-17
Lesson one
Classwork-Classroom reading-The little Christmas tree-(Դասարանական ընթերցանություն-“Փոքր տոնածառը”).
Homework-Write down all irregular verbs from the text. Make up the sentences with new words. (Տեքստից դուրս գրել բոլոր անկանոն բայերը։ Անծանոթ բառերով կազմել նախադասություններ)
Lesson two
Classwork– Story Maker, Santa Clause is coming to town Working with text: irregular verbs, tenses, lexics (աշխատանք տեքստի հետ՝ անկանոն բայեր, ժամանակաձևեր, բառապաշար)
You better watch out
You better not cry
Better not pout (խռովել)
I’m telling you why
Santa Claus is coming to town
He’s making a list (ցուցակ)
And checking it twice
Gonna find out Who’s naughty (չարաճճի) and nice
Santa Claus is coming to town
He sees you when you’re sleeping
He knows when you’re awake
He knows if you’ve been bad or good
So be good for goodness sake!
O! You better watch out!
You better not cry
Better not pout
I’m telling you why
Santa Claus is coming to town
Santa Claus is coming to town
Sing! Sing! Sing!
Homework–Sing! Sing! Sing!
____________________________________________________________________________________________________________
December 6-10
Lesson one
Classwork–The difference between Santa Clause and Father Frost.
Homework–Learn to retell about the differences. Write down all irregular verbs from the text.
Lesson two
Classwork–
Deck (զարդարել) the halls (սրահներ) with boughs of holly (փշարմավի ճյուղ)
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
‘Tis (This is) the season to be jolly
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Don (հագնել) we now our gay apparel (հագուստ)
Fa-la-la, la-la-la, la-la-la.
Troll (երգել) the ancient Yule-tide carol (Սուրբ ծննդյան երգեր)
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la.
See the blazing (վառվռուն) Yule (Սուրբ Ծննդյան տոներ) before us.
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Strike the harp and join the chorus.
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Follow me in merry measure (միջոցառում).
Fa-la-la, la-la-la, la-la-la.
While I tell of Yule-tide treasure (գանձ).
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Fast away the old year passes.
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Hail the new year, lads and lasses (Դիմավորեք նորը, աղջիկներ և տղաներ)
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Sing we joyous, all together.
Fa-la-la, la-la-la, la-la-la.
Heedless (անհոգ) of the wind and weather.
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Homework-Learn the song by heart. (Deck the hall)
_____________________________________________________________________________________________________________
November 29-December 3
Lesson one
Classwork-English in mind-Starter, slide 48, “This is delicious”, ex. 1 (b)
Homework-Write about such Armenian food (dish), which will surprise the foreigner. Write the recipe of that dish. (Գրեք այնպիսի հայկական ուտելիքի (ուտեստի) մասին, որը կարող է զարմացնել օտարերկրացուն: Գրեք բաղադրատոմսը):
Lesson two
Classwork––English in mind-Starter, slides 50-51, ex. 3-a, b, c
Homework–Learn the new words. English in mind, Slide 51, ex. 3(d)-learn the dialogue by heart. (Սովորել նոր բառերը: Երկխոսությունը սովորել անգիր: )
______________________________________________________________________________________________________________
November 22-26
Lesson one
Classwork–Grammar-Countable-uncountable nouns. Speech patterns-I’d like…, Would you like…?, singular-plural of nouns
Lesson two
Classwork–Explanation of singular and plural, English in mind, slide 52, slide “Enjoy your lunch”
Homework–English in mind-part 2, slide 1 (p. 51) Everyday English, ex. 7 (a, c, d)
Words for “Simon says”-repeat parts of the body
________________________________________________________________________________________________________________
November 15-19
Lesson one
Classwork–“English in mind” student’s book, slide 38 (page 36), Revision of directions “A charity run”
Homework-Write down all unknown words from the dialogue, translate and learn them, make up sentences with those words. (Երկխոսությունից դուրս գրել բոլոր անծանոթ բառերը, թարգմանել դրանք, սովորել և կազմել նախադասություններ)
Lesson two
Classwork–-“English in mind” student’s book, slide 39 (p.37) Everyday English, ex.9, (a, c, d)
Homework-“English in mind” student’s book, slide 41 (p. 39) Check your progress
————————————————————————————————————————————————————————
November 8-12
Project of the week-Funny calendar
Homework-Choose one of the days, which you want to celebrate, write about it, attach photos or make videos. (Ընտրեք որևէ օր, որը կցանկանաք տոնել, պատմեք դրա մասին, կցեք լուսանկարներ կամ պատրաստեք տեսաֆիլմ: Կարող եք աշխատել անհատապես կամ խմբով):
_________________________________________________________________________________________________________________
October 18-November 5
Topic of the week-eTwinning project
Lesson one
Classwork– Proverbs about language
Homework–Learn at least 3 proverbs by heart. Try to find other proverbs or interesting sayings about language. You can search for them in the Internet or ask your family members. Write them on your blog, if they are in Armenian, translate them into English. (Դասարանում քննարկած ասացվածքներից առնվազն 3-ը սովորի՛ր անգիր: Փորձի՛ր գտնել այլ հետարքիր ասացվածքներ կամ դարձվածքներ լեզվի մասին: Կարող ես նաև հարցնել ծնողներին, տատիկ-պապիկներին: Թարգմանի՛ր դրանք հայերեն և հրապարակիր բլոգումդ:)
Lesson two
Classwork–Funny vocabulary-classroom discussion:
- sugar, door, carpet, caviar…
- computer, internet, notebook, laboratory…
- words from games: football, goal, basketball, clash of clans, minecraft, call of duty, counter-Strike…
Homework–Educational autumn: tasks for autumn vocations. Choose one of the tasks and do it during the vocations. “Ուսումնական աշուն”-աշնանային արձակուրդների առաջադրանքներ․ ընտրի՛ր առաջադրանքներից որևէ մեկը և կատարիր այն արձակուրդների ընթացքում։
Task 1.-Առաջադրանք 1
Continue the interesting vocabulary with the similar words or words which you can understand without translation. Make your own vocabulary. Write at least 5 Armenian words, which you’d like to present to your e-pal (from eTwinning project). Translate them. You can make a video with the correct pronunciation of those words and make a short video guide. Your vocabulary can be thematic: football, fruit, games, etc. (Շարունակի՛ր նման բառերի հետաքրքիր բառարանը, ինչպես նաև այն բառերի, որոնք հասկանում ես նաև առանց թարգմանելու։ Ստեղծիր քո անձնական բառարանը։ Առանձնացրու առնվազն 5 հայերեն բառ, որոնք կցանկանայիր, որ այլ երկրի քո հասակակիցը պարտադիր իմանար։ Թարգմանիր դրանք։ Կարող ես ճիշտ առոգանությամբ ձայնագրել այդ բառերը իրենց թարգմանությամբ` ստեղծելով փոքր տեսաբառարան-ուղեցույց։ Բառարանդ կարող է լինել թեմատիկ, օրինակ՝ ֆուտբոլային, մրգային, խաղային և այլն)։
Task 2-Առաջադրանք 2
A magic autumn in my homeland-Իմ հայրենիքի հրաշագործ աշունը
Take photos of the nature. The pictures must show the beauty of Armenian autumn. Tell also about the places where you have taken the photos. Make Autumn gallery with colourful pictures on your blog. (Բնության լուսանկարներ արա։ Լուսանկարները պետք է ցույց տան հայաստանյան աշնան գեղեցկությունը։ Պատմիր նաև այն վայրերի մասին, որտեղ որ արվել է լուսանկարը։ Աշնանանյին գունեղ լուսանկաներով պատկերասրահ ստեղծիր բլոգումդ)։
_________________________________________________________________________________________________________________________
October 11-15
Lesson one
Classwork-Grammar- Revision-Past simple, Irregular verbs,
Homework–Learn the irregular verbs, ex.1, ex.2, ex.3, ex.4
Lesson one
Classwork–English in mind, slides 37, ex. 7, Directions
Homework–English in mind, slide 37, ex.7 learn the dialogue by heart.
Verbs for “Simon says”
Wash-լվանալ, Wait-սպասել, Climb-բարձրանալ, մագլցել, Talk-զրուցել, Crawl-սողալ, Dream-երազել, Dig-փորել, Clap-ծափահարել, Knit-գործել, հյուսել, Sew-կարել, Kiss-համբուրել, Hug-գրկել, Snore-խռմփացնել, Bow-Խոնարհվել, Paint-ներկել, Dive-սուզվել, Ski-դահուկներով սահել, Buy-գնել, Shake-թափահարել
_____________________________________________________________________________________________________________________________
October 4-8
Lesson one
Classwork-Grammar-Possessive “‘s“, possessive adjectives, possessive pronouns,
Homework–ex.1, ex. 2, ex.3, ex.4, ex.5
Lesson two
Classwork–Topic of the lesson-“Introduction”, “Family members”, Introductions
Homework–Learn the dialogue by heart (երկխոսությունը սովորել անգիր, պատրաստ լինել դասարանում դերախաղին)-Introductions
Verbs for “Simon says”
- Sing-երգել, Dance-պարել, Turn on-միացնել, Turn off-անջատել, Fly-թռչել, Cut-կտրել, Throw away-դեն նետել, գցել Sleep-քնել, Close-փակել, Open-բացել, Write-գրել, Give-տալ, Jump-ցատկել, Eat-ուտել, Drink-խմել
———————————————————————————————————————————————————
September 27-October 1
Lesson one
Classwork-Presentation of the e-Twinning project “A wonderful journey to meet each other” (eTwinning միջազգային ծրագրով իրականացվող նախագծի ներկայացում)
Homework-Find information about the languages of the participant countries: Portugal, Greece, Turkey, Italy. (Գտե՛ք տեղեկություն մասնակից երկրների լեզուների մասին՝ Պորտուգալիա, Հունաստան, Թուրքիա, Իտալիա)
Lesson two
Classwork–Revision-Grammar-The present simple tense, English in mind, slide 29,
__________________________________________________________________________________________________________________________
September 22-25
Lesson one
Classwork-Grammar revision-“to be”. English in mind, slide 15, slide 21,
Homework–ex. 1, ex. 2, ex. 3, ex. 4, ex. 5, ex. 6 , learn the action verbs for the game “Simon says” ( սովորել բառերը՝ “Simon says” խաղալու համար)
Lesson two
Classwork–I can tell the time. I can say date and time. Oxford Word Skills, slide 16-17.
Homework–slide 16- ex. 1, 2, 5, slide 17-ex. 1, 2, 3
________________________________________________________________________________________________________________
September 13-17
Lesson one
Classwork-have/have got, What do you have? What have you got? Playing snowball with “I have got and he has/she has got”. (I have and he has…) ex. 1
Homework-Describe your flat, using as much have/has (have got/has got) as you can. (Նկարագրիր քո բնակարանը, օգտագործելով որքան հնարավոր է շատ have/has-ունենալ բառը). ex. 1, ex. 2, ex. 3
Lesson two
Classwork–Question words in English-What, who, where, when, why, how. “I keep six honest serving men”
Homework– Do the following exercises- ex. 1, ex. 2, ex. 3 and check yourself. (Կատարի՛ր հետևյալ վարժությունները և ստուգի՛ր ինքդ քեզ)
_____________________________________________________________________________________________________________________________
September 6-10
Lesson one
Classwork-Introduction.
Homework-Blog page “About myself”-(name, date of birth, place of birth, address (optional), telephone number (optional), character, appearance, family, likes and dislikes, hobbies and interests).
Lesson two
Classwork–English in mind
Homework– Write an essay, describe your summer vacation, write about the new sights of Armenia or other countries, you discovered this summer. You can attach photos to your essay. Be ready to discuss the topic at the lesson.