Books
Extra tasks
Ընդհանուր նախագծեր-eTwinning Projects
________________________________________________________
May 21-26
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք– Summer reading program
Տնային առաջադրանք–ex. 1, (Learn the explanation of the words), ex.2, (Listen to the dictation and write)
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք-Topic of the lesson- “Summer camp”
Տնային առաջադրանք-Write an essay “The camp I dream of”. (Իմ երազած ճամբարը)
________________________________________________________
May 14-18
Projects of the 13th May Gathering
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք-Interviews with the participants of the 13th May gathering
Տնային առաջադրանք– Essay “My May Project” (Tell about project or projects which you implement during this week. Շարադրություն “Իմ մայիսյան նախագծերը”. գրե՛ք այն նախագծի կամ նախագծերի մասին, որոնք դուք իրականացնում եք մայիսյան հավաքի օրերին)
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք-What words do we know that are similar both in English and Armenian? For example: door-դուռ, carpet-գորգ, կարպետ, caviar-խավիար, hero-հերոս….
Տնային առաջադրանք-Try to find some other words, make your own dictionary. (Փորձեք ինքներդ գտնել նման բառեր, որոնք միանման կամ մոտավորապես նման են հնչում և՛ հայերենում, և՛ անգլերենում: ):
________________________________________________________
May 7-11
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք–Degrees of comparison of adverbs
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք–Round up-4, slide 29
Տնային առաջադրանք-Round up-4
- 6-1-Round up-4, slide 31-33, ex. 4-8,
- 6-2-Round up-4, slide 32-35, ex. 6-10,
- 6-3-Round up-4, slide 31-33, ex. 4-8
- 6-4-Round up-4, slide 31-33, ex. 4-8,
- 6-5-Round up-4, slide 31-33, ex. 5-9,
- 6-6- Round up-4, slide 31-33, ex. 4-8,
_________________________________________________________
May 2-5
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք–The adverbs, adverbs of frequency
Տնային առաջադրանք– Forms of adverbs, adjective or adverb,
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք-Adverbs: formation, irregular forms
Տնային առաջադրանք-Revision of adjectives and adverbs, (repeat the text “Animals in danger”), ex. 1, 2, 3,
__________________________________________________________
April 23-27
Դասարանական աշխատանք-“Animals in danger”, find all adjectives in the text, translate them, give the three forms of those adjectives
Տնային առաջադրանք-Retell the text “Animals in danger”
___________________________________________________________
April 16-20
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք–Degrees of comparison of adjectives, Vereschagina, part 2, slide 5, (p. 118) “Animals in danger”
Տնային առաջադրանք-read the text , write down all unknown words, learn them (տեքստը լավ կարդալ, դուրս գրել բոլոր անծանոթ բառերը և սովորել)
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք-“Animals in danger”, find all adjectives in the text, translate them, give the three forms of those adjectives
Տնային առաջադրանք–ex.1, ex.2, ex.3, ex.4,
Այն սովորողները, ովքեր դեռ չեն ավարտել ապրիլյան իրենց նախագծերը, պետք է ավարտեն դրանք և մինչև ապրիլի 28-ը տեղադրեն իրենց բլոգներում
____________________________________________________________
April 9-13
Ecotour-2018
Classroom discussion–different types of pollution
Homework: There are 8 types of pollution. Which of them exists in Armenia? Give the examples, tell about them. (Աղտոտվածության 8 տեսակ կա: Դրանցից որո՞նք են առկա Հայաստանում: Գտեք օրինակներ, պատմեք դրանց մասին ձեր բլոգներում:)
Նախորդ շաբաթվա նախագծերը շարունակել որպես տնային առաջադրանք.
Translation project-Թարգմանական նախագիծ,
Ecological project-Էկոլոգիական նախագիծ
- Բացահայտել մեզ շրջապատող որևէ էկոլգիական խնդիր (բնակավայրի մոտ, դպրոցի մոտ)
- Հետազոտել այդ խնդիրը, դրա առաջացման պատճառները
- Նախագծի ընթացքը, էկոլոգիական խնդիրը անգլերենով ներկայացնել բլոգում, անգլերենով վարել նախագծի օրացույցը, կետերով նշել, թե ինչ աշխատանք է արվել
- Առաջարկել լուծումներ
- Աշխատել այդ խնդիրը վերացնել
- Անգլերենով աշխատանքների մասին պատմող նյութեր, ռեպորտաժներ, հեռուստա և ռադիոպատումներ պատրաստել
____________________________________________________________
April 3-8
Translation project-Թարգմանական նախագիծ
Ecological project-Էկոլոգիական նախագիծ
- Բացահայտել մեզ շրջապատող որևէ էկոլգիական խնդիր (բնակավայրի մոտ, դպրոցի մոտ)
- Հետազոտել այդ խնդիրը, դրա առաջացման պատճառները
- Նախագծի ընթացքը, էկոլոգիական խնդիրը անգլերենով ներկայացնել բլոգում, անգլերենով վարել նախագծի օրացույցը, կետերով նշել, թե ինչ աշխատանք է արվել
- Առաջարկել լուծումներ
- Աշխատել այդ խնդիրը վերացնել
- Անգլերենով աշխատանքների մասին պատմող նյութեր, ռեպորտաժներ, հեռուստա և ռադիոպատումներ պատրաստել
_____________________________________________________________
Short-term projects for March and April
Easter Days
- Easter vocabulary
- Easter Bunny
- Easter traditions in Armenia
- Easter celebration in our families-students describe traditions and customs of Easter celebration, which are adopted in their families. They write about them, or make a film.
- Easter songs, Easter games
April Fool’s Day
- All Fool’s Day
- Interesting pranks and funny stories, created by students.
EcoTour-2018-April 23-27
- Earth day
- Our Educational Complex implements annual EcoTour, which concerns to ecological problems and aims to make important projects on that topic. Let’s understand what ecological problems do we have around us, in our city, in our districts, in our streets. What solution can we suggest to solve these problems and what can we do to protect our environment.
- The problem of waste, waste products, waste sorting
_____________________________________________________________
March 12-31
Սիրելի սովորողներ, “Զատկական նախագիծը” իրականացնելու ենք շուրջ երեք շաբաթ: Եղե՛ք ուշադիր. առաջադրանքները ամենօրյա չեն, այլ ըստ նախագծի ընթացքի: Նախագծի յուրաքանչյուր կատարված կետը կնշվի կարմիր գույնով, կկատարեք դրան կից նշված առաջադրանքը, իսկ դրան հաջորդողը կլինի հաջորդ դասի համար: Նախագծի ավարտին յուրաքանչյուրդ ձեր բլոգում անգլերենով ներկայացնում եք ձեր ընտանիքի զատկական ավանդույթներն ու սովորույթները, խաղերը և այլն:
Easter is coming…(Easter games, songs, traditions)
- Easter vocabulary, Learn the words and their explanations
- Easter Bunny, learn to retell the (either..or….)
- Easter traditions in Armenia
- Easter tradition in Armenia and in our families:-make a presentation (video, Power Point or an article in your blog )
Extra task: Easter song, Easter games
_____________________________________________________________
March 5-7
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք–
A funny song for Mother’s Day
Every day you keep me safe and warm and loved and fed
But today’s your special day, It was my turn instead,
So I got up at 5 a.m. I’ve been working hard since then
Some things I didn’t get quite right, next year I’ll try again.
Just for you I did my best to cut my own hair
Some places came out pretty good. And some are kind of bare.
I washed all your nicest clothes, but the washer wasn’t free
So I used the dishwasher Pretty smart of me!
CHORUS:
Remember no one’s perfect- Every kid has faults
Remember it’s the thought that counts, more than the results,
My heart was in the right place even though I did it wrong
It was all to say on Mother’s day my love for you is strong.
I vacuumed really quietly I didn’t use the power,
I cleaned your dirty iPad screen, I held it in the shower.
I painted all the ceilings, it was easy with the mop,
Now the carpet’s painted too with cool rainbow drops!
I answered all your work emails with “Just leave me alone”
And we gave a prince from Scandinavia a loan
I watered all the house plants with the garden hose
I forgot to turn it off sometimes that’s how it goes.
CHORUS
Your car’s shiny inside and out with lots of olive oil,
Who knew that oatmeal splatters up so high and far on boil.
I tried to make you orange juice but I spilled it on the floor
I tried to fry you bacon we don’t have a stove no more.
Since you can’t really cook this week I called the pizza place
I emptied out the fridge and freezer so there’s enough space
They should be here any time, two dozen pizza pies
I paid with your credit card, I hope that you’re surprised.
CHORUS:
Տնային առաջադրանք-Try to learn the song and sing it for your Moms
_____________________________________________________________
February 26-March 2
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք-Grammar-Countable-uncountable nouns. Speech patterns-I’d like…, Would you like…?, singular-plural of nouns
Տնային առաջադրանք–ex. 1, ex. 2, ex. 3
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք–Explanation of singular and plural, English in mind, slide 52, slide “Enjoy your lunch”
Տնային առաջադրանք-English in mind-part 2, slide 1 (p. 51) Everyday English, ex. 7 (a, c, d)
_____________________________________________________________
February 19-23
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք-English in mind-Starter, slide 48 (p. 46) “This is delicious”, ex. 1 (b)
Տնային առաջադրանք-Write about such Armenian food (dish), which will surprise the foreigner. Write the recipe of that dish. (Գրեք այնպիսի հայկական ուտելիքի (ուտեստի) մասին, որը կարող է զարմացնել օտարերկրացուն: Գրեք բաղադրատոմսը):
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք-Grammar-Countable-uncountable nouns. a/an, some (ex. 1, ex. 2, ex. 3, ) Vocabulary-Food. Speech patterns-I’d like…, Would you like…?
Տնային առաջադրանք-Learn the new words. English in mind, Slide 51 (p. 49), ex. 3(d)-learn the dialogue by heart. (Սովորել նոր բառերը: Երկխոսությունը սովորել անգիր: )
_____________________________________________________________
February 12-16
Դաս առաջին, Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք-Armenia is my country-
Armenia is located between Europe and Asia. The terrain is mostly mountainous, with fast flowing rivers, and few forests. Armenia has a beautiful lake called Sevan. Rivers include the Aras and the Hrazdan.
Armenia’s climate is continental with hot summers and cold winters. Armenian flag has 3 colours: red, blue and orange.
Yerevan is the capital of Armenia. It is a cultural, economical, political and scientific center of Armenia. Yerevan is located in a mountainous area on the Hrazdan River. There are many theatres, museums and monuments in Yerevan.
Տնային առաջադրանք-What other information do you want to add to the text above? Find that information in the Internet. Learn to tell about Armenia. (Ի՞նչ այլ տեղեկություն կցանկանաս ավելացնել վերոհիշյալ տեքստին: Գտի՛ր այդ տեղեկությունը ինտերնետից և ավելացրու: Սովորիր պատմել Հայաստանի մասին)
_____________________________________________________________
February 5-9
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք-“Continents and countries” (retelling)
Տնային առաջադրանք-Revision of irregular verbs (repeat irregular verbs, learn their translation into Armenian)-ex.1, ex.2, ex.3, ex. 4,
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք-Revision of present perfect tense-ex.1, ex.2, ex. 3, ex. 4, ex. 5, ex.6,
Տնային առաջադրանք–present perfect text, Read the text, underline all irregular verbs, do the exercises. (Կարդալ տեքստը, ընդգծել բոլոր անկանոն բայերը, կատարել վարժությունները: Աշխատե՛ք կցված ֆայլի մեջ):
_____________________________________________________________
January 29-February 2
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք-Vereshchagina, slide 92, “Continents and countries” (unknown words)
Տնային առաջադրանք-Read the text once again, learn all unknown words, write down all irregular verbs from the text and write three forms of them. (Vereshchagina, slide 92) (Տեքստը կարդալ ևս մեկ անգամ, սովորել բոլոր անծանոթ բառերը, դուրս գրել բոլոր անկանոն բայերը):
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք– Revision of Present perfect, irregular verbs
Տնային առաջադրանք-Lean to retell the text (slide 92)
____________________________________________________________
December 18-22
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք-Classroom reading-A Christmas dream-(Դասարանական ընթերցանություն-“Սուրբ Ծննդյան երազանքը”). Deck the Hall
Տնային առաջադրանք-Write a letter to Grandfather Frost or Santa Clause about your dreams and wishes. (Ձմեռ Պապին կամ Սանտա Կլաուսին նամակ գրիր քո երազանքների և ցանկությունների մասին:)
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք– Story Maker
Santa Clause is coming to town Working with text: irregular verbs, tenses, lexics (աշխատանք տեքստի հետ՝ անկանոն բայեր, ժամանակաձևեր, բառապաշար)
You better watch out
You better not cry
Better not pout (խռովել)
I’m telling you why
Santa Claus is coming to town
He’s making a list (ցուցակ)
And checking it twice
Gonna find out Who’s naughty (չարաճճի) and nice
Santa Claus is coming to town
He sees you when you’re sleeping
He knows when you’re awake
He knows if you’ve been bad or good
So be good for goodness sake!
O! You better watch out!
You better not cry
Better not pout
I’m telling you why
Santa Claus is coming to town
Santa Claus is coming to town
Տնային առաջադրանք-Sing! Sing! Sing!
___________________________________________________________
December 11-15
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք-Classroom reading-The little Christmas tree-(Դասարանական ընթերցանություն-“Փոքր տոնածառը”). Deck the Hall
Տնային առաջադրանք–Read the information about the difference between Santa Clause and Father Frost. Be ready to tell about those differences at the lesson. (Կարդա Ձմեռ Պապի և Սանտա Կլաուսի տարբերությունների մասին: Պատրաստվիր դասին ներկայացնելու այդ տարբերությունները)
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք–
Deck (զարդարել) the halls (սրահներ) with boughs of holly (փշարմավի ճյուղ)
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
‘Tis (This is) the season to be jolly
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Don (հագնել) we now our gay apparel (հագուստ)
Fa-la-la, la-la-la, la-la-la.
Troll (երգել) the ancient Yule-tide carol (Սուրբ ծննդյան երգեր)
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la.
See the blazing (վառվռուն) Yule (Սուրբ Ծննդյան տոներ) before us.
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Strike the harp and join the chorus.
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Follow me in merry measure (միջոցառում).
Fa-la-la, la-la-la, la-la-la.
While I tell of Yule-tide treasure (գանձ).
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Fast away the old year passes.
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Hail the new year, lads and lasses (Դիմավորեք նորը, աղջիկներ և տղաներ)
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Sing we joyous, all together.
Fa-la-la, la-la-la, la-la-la.
Heedless (անհոգ) of the wind and weather.
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Տնային առաջադրանք-Learn the song by heart. (Deck the hall)
___________________________________________________________
December 04-08
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք–We wish you a Merry Christmas, Christmas and New Year wishes.
Տնային առաջադրանք-Make Christmas cards, decorate them yourselves and write Christmas and new year wishes. Learn the song by heart.
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք– We wish you a Merry Christmas, Feliz Navidad,
The author and composer of We Wish You a Merry Christmas cannot be traced however it is believed to date back to England in the sixteenth century. The tradition of carollers being given Christmas treats for singing to wealthy members of the community is reflected in this Christmas song – We Wish You a Merry Christmas!
Over the years the fashion for figgy puddings mentioned in We Wish You a Merry Christmas has faded. But for the curious, the recipe consisted of the most important ingredient which was of course figs together with butter, sugar, eggs ,milk, rum, apple, lemon and orange peel, nuts, cinnamon, cloves and ginger! Not dissimilar to the modern day Christmas Puddings!
Տնային առաջադրանք-Learn the songs by heart
___________________________________________________________
November 27-December 01
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք-Vereshchagina part 1, slide 60 (p. 56), “My friend is an alien”. Read, find all irregular verbs and sentences in Present Perfect Tense.
Տնային առաջադրանք-Find in the text all sentences written in Present perfect and all signal words used in these sentences. Write down also all irregular verbs, which you can find in text. (Տեքստից դուրս գրել Present Perfect-ով գրված բոլոր նախադասությունները, հուշող բառերը (signal words ) և անկանոն բայերը։
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք–Zag’s song,
Տնային առաջադրանք-Answer the questions about Zag’s song
Zag’s song
Who are you? What are you? Where are you from?
Who are you? What are you? Where are you from?
My name is Zag. I’m an alien (այլմոլորակային) and I’m from Planet Zero.
My name is Zag. I’m an alien and I’m from Planet Zero.
I’m here on Earth with a message from Planet Zero:
It’s not too late to save the world. Come on – be a hero.
We can clean (մաքրել) the air. We can clean the sea. We can even change (փոխել) the weather.
We can make this Earth a paradise (դրախտ) if we all work together (միասին).
___________________________________________________________
November 20-24
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք-Working with text, recording (revision of the tenses-Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Past Continuous, irregular verbs) (Աշխատանք տեքստի հետ՝ ժամանակաձևերի կրկնողություն, ձայնագրում)
Տնային առաջադրանք–Learn the irregular verbs by heart (անկանոն բայերը սովորել անգիր)
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք–Present Perfect tense, (ներկա վաղակատար), ex.1, 2, 3
Տնային առաջադրանք-Tell about your previous week at the school, using Present Perfect tense (Պատմիր դպրոցում քո անցկացրած նախորդ շաբաթվա մասին, գործածելով Ներկա Վաղակատար ժամանակը)
___________________________________________________________
November 13-17
Նախագծային ուսուցման ստուգատես-Ռադիոթատրոն
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք–oxford-stories-for-reproduction
6-1 (slide 54), 6-2 (slide 22), 6-3 (slide 10), 6-4 (slide 40), 6-5 (slide 30), 6-6 (32)
Տնային առաջադրանք-Write down all unknown words, learn the text to retell (Դուրս գրել բոլոր անծանոթ բառերը, տեքստը սովորել պատմել)
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք-oxford-stories-for-reproduction
6-1 (slide 56), 6-2 (slide 34 ), 6-3 (slide 18), 6-4 (slide 58), 6-5 (slide 2), 6-6 (42),
Տնային առաջադրանք-Write down all unknown words, learn the text to retell (Դուրս գրել բոլոր անծանոթ բառերը, տեքստը սովորել պատմել)
___________________________________________________________
November 6-10
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք-“English in mind” student’s book, slide 38 (page 36), Revision of directions “A charity run”
Տնային առաջադրանք-Write down all unknown words from the dialogue, translate and learn them, make up sentences with those words. (Երկխոսությունից դուրս գրել բոլոր անծանոթ բառերը, թարգմանել դրանք, սովորել և կազմել նախադասություններ)
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք-“English in mind” student’s book, slide 39 (p.37) Everyday English, ex.9, (a, c, d)
Տնային առաջադրանք-“English in mind” student’s book, slide 41 (p. 39) Check your progress
___________________________________________________________
Autumn Vacation Tasks
Read the story and do the tasks.-(Կարդացեք պատմվածքը և կատարեք առաջադրանքները)
___________________________________________________________
October 23-27
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք-Dialogue by heart, Revision-Past simple,
Տնային առաջադրանք–ex.1, ex.2, ex.3, ex.4
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք–Irregular verbs, Game with irregular verbs, other games
Տնային առաջադրանք–Learn the irregular verbs, do the excersises-ex. 1, ex. 2,
___________________________________________________________
October 16-20
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք-Revision-English in mind-Starter, slide 35,
New lesson–Imperative sentences-Հրամայական նախադասություններ. , “English in mind”, slide 36, (p. 34) ex. 5, 6
Տնային առաջադրանք-Make up your own imperative sentences (ask, order and advice different things)-Կազմեք հրամայական նախադասություններ (նախադասությունները պետք է արտահայտեն հրաման, խնդրանք, խորհուրդ)
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք-Places in the town. Directions. (1, 2, 3) “English in mind”, slide 37 (page 35), ex. 7
Տնային առաջադրանք-“English in mind”, slide 37, learn the dialogue by heart (7-րդ վարժության երկխոսությունը սովորել անգիր)
___________________________________________________________
October 9-13
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք-Revision ( “Family”, Oxford Word Skills Basic, slide 29 (p.27), Unit 10 (Կրկնողություն “Ընտանիք”, Օքսֆորդի գրքից էջ 27, սլայդ 29,),
New lesson-There is…, there are…
Տնային առաջադրանք–ex.1, ex.2, ex.3, ex. 4, ex. 5
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք– “The house” (My flat)
Տնային առաջադրանք-Describe your house or flat. Name the rooms of your flat. Describe your room and the furniture in it. You can also describe your dream house. Use “there is…, there are… in your text”. (Նկարագրիր քո տունը կամ բնակարանը: Անվանիր ձեր տան սենյակները, նկարագրիր քո սենյակը, կահույքը: Կարող ես նկարագրել քո երազած տունը: Օգտագործիր “կա…, կան”.. բառերը տեքստիդ մեջ):
___________________________________________________________
October 2-6
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք-Revision of the text. professions and occupations.
Տնային առաջադրանք-Make your family tree. Ներկայացրք ձեր ընտանիքի տոհմածառը:
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք-English in mind-starter, slide 32 (p.30) “British families”, word games (hangman, word-snake)
Տնային առաջադրանք-Revision-ex.1, ex.2, ex.3, ex.4,
___________________________________________________________
September 25-29
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք-Vereshagina 5, slide 19 (page 15), “A friendly family“,
Տնային առաջադրանք–Find these words and expressions in the text. Learn the words. (Տեքստում գտե’ք այս բառերը և արտահայտությունները: Սովորե’ք բառերը)։ Vereshagina 5, slide 19 (page 15), “A friendly family”, Write about your family. You can do it like a family tree. Describe the members of your family and write about their professions, using the words from your lesson. (Գրե՛ք ձեր ընտանիքի մասին: Կարող եք ներկայացնել այն տոհմածառի տեսքով: Գրե՛ք ընտանիքի անդամների մասնագիտությունների մասին: Ընտանիքի անդամներին նկարագրեք, օգտագործելով դասի բառերը):
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք–Description of appearance (արտաքին տեսքի նկարագրություն): Read the text “A friendly family”and find the words which describe appearance. (Կարդալ տեքստը և գտնել արտաքին տեսքը նկարագրող բառեր).
Տնային առաջադրանք-Learn to retell the text (Տեքստը սովորել պատմել)-Vereshagina 5, slide 19 (page 15), “A friendly family”
___________________________________________________________
September 19-23
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք-Active game with verbs (Active Verbs
and Stative Verbs)
Տնային առաջադրանք-Make up 5 sentences with active verbs and 5 sentences with stative verbs (Կազմել 5 նախադասություն շարժում ցույց տվող բառերով և 5 նախադասություն վիճակ ցույց տվող բառերով). Learn the new words by heart.- (Նոր բառերը սովորել անգիր)
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք-Telling the time, date, Oxford Word skills Basic, slide 16, 17 Unit 2
Տնային առաջադրանք–ex.1, ex.2, ex.3, ex.4
___________________________________________________________
September 11-15
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք-have/have got, What do you have? What have you got? Playing snowball with “I have got and he has/she has got”.
Տնային առաջադրանք-Describe your flat, using as much have/has (have got/has got) as you can. (Նկարագրիր քո բնակարանը, օգտագործելով որքան հնարավոր է շատ have/has-ունենալ բառը). ex. 1, ex. 2, ex. 3
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք-Brush up the tenses (կրկնում ենք ժամանակները)-Grammar game with Present Simple and Present Continuous
Տնային առաջադրանք-Round up 5, slide 6, ex. 5, slide 7, ex. 7
_____________________________________________________________
September 4-8
Դաս առաջին
Դասարանական աշխատանք-Presentation of the projects
Տնային առաջադրանք-Blog page “About myself”-(name, date of birth, place of birth, address, telephone number, character, appearance, family, likes and dislikes, occupation and interests).
Դաս երկրորդ
Դասարանական աշխատանք–Question words in English-What, who, where, when, why, how. How to ask questions? Classroom dialogues with asking and answering.
Տնային առաջադրանք-Do the following exercises- ex. 1, ex. 2, ex. 3 and check yourself. (Կատարի՛ր հետևյալ վարժությունները և ստուգի՛ր ինքդ քեզ)
____________________________________________________________
September 1