Books
- English-in-Mind-starter-1
- English in mind-starter-2
- Oxford_Word_Skills_Basic
- Verishagina-5-part-1
- Vereschagina, part 2
- Oxford-elementary-stories-for-reproduction-1
- Round-Up_5_(new_and_update)
Extra tasks
Ընդհանուր նախագծեր-eTwinning projects
_______________________________________________________________________________________________________________
May 24-27
Lesson one
Classwork-Revision Test: 1, 2, 3,
Homework–
Lesson two
Classwork–Names and adjectives, slide 4, Students think of an adjective to describe how they are feeling or how they are. The adjective must start with the same letter as their name, for instance, “I’m Henri and I’m happy”. Or, “I’m Arun and I’m amazing.” As they say this, they can also mime an action that describes the adjective.
Homework–
________________________________________________________________________________________________________________
May 17-21
Lesson one
Classwork–Summer reading program
Homework– ex. 1, (Learn the explanation of the words), ex.2, (Listen to the dictation and write)
Lesson two
Classwork-Topic of the lesson- “Summer camp”: ideas for the forth period of learning.
Homework– Write an essay “The camp I dream of”. (Իմ երազած ճամբարը)
__________________________________________________________________________________________________________________
May 10-14
Lesson one
Classwork––Projects of the 16th May Gathering, discussing May projects: students present the project in which they participate.
Self-test: ex. 1, ex.2, ex. 3, ex. 4 , ex.5
Homework– Essay “My May Project” (Tell about project or projects which you implement during this week. Շարադրություն “Իմ մայիսյան նախագծերը”. գրե՛ք այն նախագծի կամ նախագծերի մասին, որոնք դուք իրականացնում եք մայիսյան հավաքի օրերին)
Lesson two
Classwork–-What words do we know that are similar both in English and Armenian? For example: door-դուռ, carpet-կարպետ (գորգ), caviar-խավիար, hero-հերոս….
Homework-Try to find some other words, make your own dictionary. (Փորձեք ինքներդ գտնել նման բառեր, որոնք միանման կամ մոտավորապես նման են հնչում և՛ հայերենում, և՛ անգլերենում: ):
________________________________________________________________________
May 3-7
Lesson one
Classwork––Degrees of comparison of adverbs
Lesson two
Classwork–Round up-4, slide 29
Homework– Round up-4, slides 31-32, ex. 4-8
_________________________________________________________________________
April 26-30
Lesson one
Classwork– –The adverbs, adverbs of frequency
Homework–Forms of adverbs, adjective or adverb,
Lesson two
Classwork–-Adverbs: formation, irregular forms
Homework-Revision of adjectives and adverbs, ex. 1, 2, 3,
_________________________________________________________________________
April 19-23
Lesson one
Classwork– Vereschagina, part 2, slide 5, (p. 118) “Animals in danger”
Homework-read the text “Animals in danger”, write down all unknown words, learn them (տեքստը լավ կարդալ, դուրս գրել բոլոր անծանոթ բառերը և սովորել)
Lesson two
Classwork–“Animals in danger”, find all adjectives in the text, translate them, give the three forms of those adjectives
Homework–Retell the text “Animals in danger”
__________________________________________________________________________
April 12-16
Lesson one
Classwork– Topic of the week: –different types of pollution
Homework-There are 8 types of pollution. Which of them exists in Armenia? Give the examples, tell about them. (Աղտոտվածության 8 տեսակ կա: Դրանցից որո՞նք են առկա Հայաստանում: Գտեք օրինակներ, պատմեք դրանց մասին ձեր բլոգներում:)
Lesson two
Classwork–Degrees of comparison of adjectives
Homework–ex.1, ex.2, ex.3, ex.4,
___________________________________________________________________________
April 5-9
Lesson one
Classwork– Imperative in English, Negative imperative, English in mind, slide 10-11,
Homework-Take the role of a teacher and give instructions, orders, commands to the students. You should create 10 sentences in total. (Պատկերացրու, որ դու ուսուցիչ ես. սովորողներին ուղղված 10 նախադասություն կազմիր հրամայական եղանակով)։
Lesson two
Classwork–English in mind, slides 13-14, Adjective to describe feelings
Homework–ex.1, ex. 2, ex. 3, ex. 4,
_____________________________________________________________________________
March 29-April 2
Lesson one
Classwork–All Fool’s Day
Homework-Tell about interesting pranks and funny stories, created by students.
Lesson two
Classwork–Easter Days-Easter vocabulary, Easter Bunny
Homework–Easter traditions in Armenia-Write about Easter traditions and customs, which are adopted in your families. Tell about them, or make a film.
______________________________________________________________________________
March 15-19
Lesson one
Classwork–English in mind, slides 5-7
Homework-What is your favourite TV programme? Write about it. Why do you like that programme?
Lesson two
Classwork–English in mind, slide 8, “What British teenagers watch”
Homework-Revision of TV programmes, time and days of the week:
ex.1, ex.2, ex.3, ex.4, ex.5, ex.6, ex7,
_______________________________________________________________________________
March 9-12
Lesson one
Classwork–Grammar-Countable-uncountable nouns. Speech patterns-I’d like…, Would you like…?, singular-plural of nouns
Lesson two
Classwork–Explanation of singular and plural, English in mind, slide 52, slide “Enjoy your lunch”
Homework–English in mind-part 2, slide 1 (p. 51) Everyday English, ex. 7 (a, c, d)
________________________________________________________________________________
March 1-5
Lesson one
Classwork–English in mind-Starter, slide 48 (p. 46) “This is delicious”, ex. 1 (b)
Homework-Write about such Armenian food (dish), which will surprise the foreigner. Write the recipe of that dish. (Գրեք այնպիսի հայկական ուտելիքի (ուտեստի) մասին, որը կարող է զարմացնել օտարերկրացուն: Գրեք բաղադրատոմսը):
Lesson two
Classwork–Grammar-Countable-uncountable nouns. a/an, some (ex. 1, ex. 2, ex. 3, ) Vocabulary-Food. Speech patterns-I’d like…, Would you like…?
Homework-Learn the new words. English in mind, Slide 51 (p. 49), ex. 3(d)-learn the dialogue by heart. (Սովորել նոր բառերը: Երկխոսությունը սովորել անգիր: )
________________________________________________________________________________
February 22-26
Lesson one
Classwork–Revision of present perfect tense-ex.1, ex.2, ex. 3, ex. 4, ex. 5, ex.6,
Homework– present perfect text, Read the text, underline all irregular verbs, do the exercises. (Կարդալ տեքստը, ընդգծել բոլոր անկանոն բայերը, կատարել վարժությունները: Աշխատե՛ք կցված ֆայլի մեջ):
Lesson two
Classwork–Armenia is my country-
Armenia is located between Europe and Asia. The terrain is mostly mountainous, with fast flowing rivers, and few forests. Armenia has a beautiful lake called Sevan. Rivers include the Aras and the Hrazdan.
Armenia’s climate is continental with hot summers and cold winters. Armenian flag has 3 colours: red, blue and orange.
Yerevan is the capital of Armenia. It is a cultural, economical, political and scientific center of Armenia. Yerevan is located in a mountainous area on the Hrazdan River. There are many theatres, museums and monuments in Yerevan.
Homework-What other information do you want to add to the text above? Find that information in the Internet. Learn to tell about Armenia. (Ի՞նչ այլ տեղեկություն կցանկանաս ավելացնել վերոհիշյալ տեքստին: Գտի՛ր այդ տեղեկությունը ինտերնետից և ավելացրու: Սովորիր պատմել Հայաստանի մասին)
_________________________________________________________________________________
February 15-19
Lesson one
Classwork-Vereshchagina, slide 92, “Continents and countries” (unknown words)
Homework-Read the text once again, learn all unknown words, write down all irregular verbs from the text and write three forms of them, learn the text to retell. (Vereshchagina, slide 92) (Տեքստը կարդալ ևս մեկ անգամ, սովորել բոլոր անծանոթ բառերը, դուրս գրել բոլոր անկանոն բայերը, տեքստը սովորել պատմել):
Lesson two
Classwork–“Continents and countries” (retelling)
Homework-Revision of irregular verbs (repeat irregular verbs, learn their translation into Armenian)-ex.1, ex.2, ex.3, ex. 4,
__________________________________________________________________________________
February 1-12
Հովհաննես Թումանյան
Սիրելի սովորողներ, Հ.Թումանյանը հայտնի է ոչ միան որպես բանաստեղծ, արձակագիր, հասարակական գործիչ, այլ նաև որպես թարգմանիչ։
Թումանյանին նվիրված մեր այս կարճաժամկետ նախագծում մենք ուսումնասիրելու ենք, հետազոտելու ենք անգլերենից թարգմանված իր աշխատանքները։
Հայտնի անգլիական ժողովրդական բանաստեղծությունը “The house that Jack built” Թումանյանի թարգմանությամբ դարձել է գեղեցիկ հայկական բանաստեղծություն։ Թարգմանությունը հետազոտելու համար պետք է.
- կարդալ անգլերեն տարբերակը
- անծանոթ բառերը դուրս գրել բլոգում, թարգմանել, սովորել
- կարդալ հայերենը
- համեմատել անգլերեն և հայերեն տարբերակները, գտնել տարբերությունները (օրինակ՝ rat-մուկ…), դուրս գրել դրանք։
Դասարանում քննարկելու ենք այդ տարբերությունները։
Անգլերեն բանաստեղծության վերջին տունը սովորել անգիր
Դուրս գրել բոլոր անծանոթ բառերը, գտնել դրանց բացատրությունը անգլերենով, սովորել
_____________________________________________________________________________
December 21-25
Lesson one
Classwork–Christmas wishes-Make Christmas cards, decorate them yourselves and write Christmas and new year wishes. Learn the song We wish you a Merry Christmas
Homework-Learn the song by heart
Lesson two
Classwork-Revision-
Homework–Write a letter to Santa Clause or Father Frost. Write about you dreams and wishes
_______________________________________________________________________
December 14-18
Lesson one
Classwork-Classroom reading-The little Christmas tree-(Դասարանական ընթերցանություն-“Փոքր տոնածառը”).
Homework-Write down all irregular verbs from the text. Make up the sentences with new words. (Տեքստից դուրս գրել բոլոր անկանոն բայերը։ Անծանոթ բառերով կազմել նախադասություններ)
Lesson two
Classwork– Story Maker, Santa Clause is coming to town Working with text: irregular verbs, tenses, lexics (աշխատանք տեքստի հետ՝ անկանոն բայեր, ժամանակաձևեր, բառապաշար)
You better watch out
You better not cry
Better not pout (խռովել)
I’m telling you why
Santa Claus is coming to town
He’s making a list (ցուցակ)
And checking it twice
Gonna find out Who’s naughty (չարաճճի) and nice
Santa Claus is coming to town
He sees you when you’re sleeping
He knows when you’re awake
He knows if you’ve been bad or good
So be good for goodness sake!
O! You better watch out!
You better not cry
Better not pout
I’m telling you why
Santa Claus is coming to town
Santa Claus is coming to town
Sing! Sing! Sing!
Homework-Sing! Sing! Sing!
________________________________________________________________________
December 07-11
Lesson one
Classwork–The difference between Santa Clause and Father Frost.
Homework–Learn to retell about the differences. Write down all irregular verbs from the text.
Lesson two
Classwork–
Deck (զարդարել) the halls (սրահներ) with boughs of holly (փշարմավի ճյուղ)
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
‘Tis (This is) the season to be jolly
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Don (հագնել) we now our gay apparel (հագուստ)
Fa-la-la, la-la-la, la-la-la.
Troll (երգել) the ancient Yule-tide carol (Սուրբ ծննդյան երգեր)
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la.
See the blazing (վառվռուն) Yule (Սուրբ Ծննդյան տոներ) before us.
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Strike the harp and join the chorus.
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Follow me in merry measure (միջոցառում).
Fa-la-la, la-la-la, la-la-la.
While I tell of Yule-tide treasure (գանձ).
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Fast away the old year passes.
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Hail the new year, lads and lasses (Դիմավորեք նորը, աղջիկներ և տղաներ)
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Sing we joyous, all together.
Fa-la-la, la-la-la, la-la-la.
Heedless (անհոգ) of the wind and weather.
Fa-la-la-la-la, la-la-la-la
Homework-Learn the song by heart. (Deck the hall)
_________________________________________________________________________
November 30-December 04
Lesson one
Classwork-Vereshchagina part 1, slide 60 (p. 56), “My friend is an alien”(vocabulary). Read, find all irregular verbs and sentences in Present Perfect Tense.
Homework–Find in the text all sentences written in Present perfect and all signal words used in these sentences. Write down also all irregular verbs, which you can find in text. (Տեքստից դուրս գրել Present Perfect-ով գրված բոլոր նախադասությունները, հուշող բառերը (signal words ) և անկանոն բայերը։
Lesson two
Classwork–Zag’s song,
Homework-Answer the questions about Zag’s song
Zag’s song
Who are you? What are you? Where are you from?
Who are you? What are you? Where are you from?
My name is Zag. I’m an alien (այլմոլորակային) and I’m from Planet Zero.
My name is Zag. I’m an alien and I’m from Planet Zero.
I’m here on Earth with a message from Planet Zero:
It’s not too late to save the world. Come on – be a hero.
We can clean (մաքրել) the air. We can clean the sea. We can even change (փոխել) the weather.
We can make this Earth a paradise (դրախտ) if we all work together (միասին).
_________________________________________________________________________
November 23-27
Lesson one
Classwork––oxford-stories-for-reproduction
6-2 (slide 54), 6-3 (slide 22), 6-5 (slide 10), 6-6 (slide 40)-role playing
Homework–Revision of Present Simple and Past Simple
Lesson two
Classwork–Present Perfect tense, (ներկա վաղակատար), ex.1, 2, 3
Homework-Tell about your previous week at the school, using Present Perfect tense (Պատմիր դպրոցում քո անցկացրած նախորդ շաբաթվա մասին, գործածելով Ներկա Վաղակատար ժամանակը)
_________________________________________________________________________
November 16-20
Lesson one
Classwork––oxford-stories-for-reproduction
6-2 (slide 54), 6-3 (slide 22), 6-5 (slide 10), 6-6 (slide 40)
Homework–Write down all unknown words, do the exercises (Դուրս գրել բոլոր անծանոթ բառերը, սովորել, կատարել վարժությունները)
Lesson two
Classwork–oxford-stories-for-reproduction
6-2 (slide 54), 6-3 (slide 22), 6-5 (slide 10), 6-6 (slide 40)
Homework–Learn the text to retell (Տեքստը սովորել պատմել)
——————————————————————————————————
November 9-13
Lesson one
Classwork–“English in mind” student’s book, slide 38 (page 36), Revision of directions “A charity run”
Homework-Write down all unknown words from the dialogue, translate and learn them, make up sentences with those words. (Երկխոսությունից դուրս գրել բոլոր անծանոթ բառերը, թարգմանել դրանք, սովորել և կազմել նախադասություններ)
Lesson two
Classwork–-“English in mind” student’s book, slide 39 (p.37) Everyday English, ex.9, (a, c, d)
Homework-“English in mind” student’s book, slide 41 (p. 39) Check your progress
_________________________________________________________________________
October 26-30
Lesson one
Classwork-Grammar- Revision-Past simple, Irregular verbs,
Homework–Learn the irregular verbs, ex.1, ex.2, ex.3, ex.4
Lesson two
Classwork–English in mind, slides 37, ex. 7, Directions
Homework–English in mind, slide 37, ex.7 learn the dialogue by heart.
__________________________________________________________________________
October 19-23
- Revision: family members
- Revision: Ways of greeting
Homework for lesson 1: Recover the dialogue from the lesson “Introduction”, slide 5 (use the words and expressions from the slides 3-4)
Homework for lesson 2: Cultural and historical sights-write about one or more favourite sights of Armenia, attach the pictures of that place. Describe the place, write why do you like it.
___________________________________________________________________________
October 12-16
Lesson one
Classwork-Grammar-Possessive “‘s“, possessive adjectives, possessive pronouns,
Homework–ex.1, ex. 2, ex.3, ex.4, ex.5
Lesson two
Classwork–Topic of the lesson-“Introduction”, “Family members”, Introductions
Homework-Learn the dialogue by heart-Introductions
____________________________________________________________________________
October 5-9
Lesson one
Classwork-Revision-Grammar-The present simple tense, English in mind, slide 29,
Lesson two-eTwinning project-The beauties of my homeland
Classwork–Let’s speak about symbols of the homeland
Homework-Symbols of Armenia: post the pictures of the symbols of Armenia and tell about them.
____________________________________________________________________________
September 28-October 2
Lesson one
Classwork-Grammar revision-“to be”. English in mind, slide 15, slide 21,
Homework–ex. 1, ex. 2, ex. 3, ex. 4, ex. 5, ex. 6
Lesson two
Classwork–I can tell the time. I can say date and time. Oxford Word Skills, slide 16-17.
Homework– slide 16- ex. 1, 2, 5, slide 17-ex. 1, 2, 3
_____________________________________________________________________________
September 22-25
Lesson one
Classwork-have/have got, What do you have? What have you got? Playing snowball with “I have got and he has/she has got”. (I have and he has…)
Homework-Describe your flat, using as much have/has (have got/has got) as you can. (Նկարագրիր քո բնակարանը, օգտագործելով որքան հնարավոր է շատ have/has-ունենալ բառը). ex. 1, ex. 2, ex. 3
Lesson two
Classwork–Question words in English-What, who, where, when, why, how. Classroom dialogues with asking and answering.
Homework– Do the following exercises- ex. 1, ex. 2, ex. 3 and check yourself. (Կատարի՛ր հետևյալ վարժությունները և ստուգի՛ր ինքդ քեզ)
_______________________________________________________________
September 14-18
Lesson one
Classwork-Introduction.
Homework-Blog page “About myself”-(name, date of birth, place of birth, address (optional), telephone number (optional), character, appearance, family, likes and dislikes, hobbies and interests).
Lesson two
Classwork–Presentation of the projects
Homework– Write an essay “My extraordinary summer holidays”. Describe your summer vacation, write about the new sights of Armenia you discovered this summer. You can attach photos to your essay. Be ready to discuss the topic at the lesson.